Bestämning av startsaldon för flextid och arbetstidssaldon

Deltabit Gatekeeper kan användas för att följa upp ackumulering och användning av flextids- och arbetstidsbankssaldon samt användning av pekkas och semesterdagar. Det aktuella saldot kan följas upp både i samband med arbetstidsregistreringar samt på arbetstidsrapporterna. På detta sätt kan både anställda och administratörer hålla reda på det tillgängliga saldot.

Flera startsaldon kan läggas in, till exempel i fall ackumulerade timbankssaldon betalas ut, eller vid övergång av semesterperiod. På så sätt är uppgifterna korrekta även när data hämtas från tidigare tidsperioder.

För att uppföljningen ska fungera korrekt måste du ställa in startsaldon för de saldon du vill följa upp. Det går till på följande sätt.

Ställa in startbalansen

  1. Öppna vyn Personer och välj en person.
  2. Ange ett startdatum  för saldoberäkning och ställ in startbalansen.

Om personen redan har i bruk saldoberäkning för önskat löneslag, kan du ställa in ett nytt saldo för önskad dag genom att klicka på +-knappen. I detta fall görs saldoberäkningen fram till datumet för ändringen enligt det föregående startsaldot.

Startsaldot kan tas bort genom att klicka på  -knappen.

Som standard är enbart den senaste startbalansen för varje saldotyp synlig. Du kan också se tidigare startbalanser genom att välja Visa alla.